16 Mayıs 2015 Cumartesi

Sephora Makyaj Fırçalarım Yüz ve Göz Grubu

40  -  11  -   51  -  4-  230  -  13  235   -  Smudge - Smudge  -  61 

Selamlar :)
Uzun süredir aklımda olan yazı dizilerini başlatıyorum. İlki kozmetikle ilgili en büyük aşkım olan fırça koleksiyonum.
Bu yazımda, sizlere Sephora fırçalarımdan topluca bahsetmek istedim. Yukarıda gördüğünüz gibi yüz ve göz grubundan çok sayıda fırçasını aldım, çünkü neredeyse her aldığım ürünü çok beğendim, beğendikçe koleksiyon genişledi. Sephora yıllık indiriminde ya da eski ürün getirene %30 indirim zamanlarında alıyorum.

İlk olarak, en popüler fırçası olan, 45 numaralı Mineral Powder Brush'ı almıştım. En temel fırçalardan biri, kesinlikle herkese tavsiye ediyorum. Üst görselde soldan 4. olan kendisi. Real Techniques Expert Face ile benzer gösteriliyor. Ondan daha yuvarlak kesitli, kıl boyu biraz daha uzun ve daha tok, daha yumuşak bir fırça. Mineral pudra, likit fondöten, krem allık, krem bronzer uygulamak için kullanıyorum. Açık renkli toz allık ve bronzer da uygulayabilirsiniz. Ben %30 indirimle 21 liraya almıştım ama zam gelmiş. Fiyatını kesinlikle hak eden, çok yönlü bir ürün.
Angled Brush 40 -  Natural Foundation 111 -  Cheeckbone Blush 51  - Mineral Powder 45
Yüz grubuyla devam edelim. İlk fırçamı aldıktan sonra, solda gördüğünüz açılı fırçayı almış ve beğenmemiştim, bu yüzden yüz grubuna fazla yönelmedim.
Fırçalardan gerçek hayvan kılı olan da var sentetik de. Bu açılı fırça, sanıyorum gerçek kıl, zira bazı yıkamalarımda çok sertleşiyor, yumuşak olduğu zamanlarda fena bir fırça değil. Kontur yapmak için açılı bir fırça ararken aldım, fakat gördüm ki kontur için kesiti çok kalın. Sadece fırçanın yan yüzüne alıp, sonra tamamını kullanarak ürünü dağıtabilirsiniz. Onun dışında, allık ve pudra için de kullanılabilir elbette. Kılları sertleştiği zaman, fazlaca tozutup, çok yoğun renk uygulamaya neden oluyor. Tam ismi Angled Brush 40 numara.

Hemen sağındaki, pembe miniş fırça ise kontur için en uygun fırçalarımdan biri oldu. Kılları kısa, oldukça sık, delice yumuşak dersem, bu fırçanın tam tanımı olur. Boyut ve şekil olarak biraz Mac 109 numaraya benziyor, muhtemelen daha sık kıllı. 109'u fondöten için de kullandıklarından bu şekilde de denedim, harika sonuç verdi ama likit ürün kullanarak bu fırçama hasar vermek istemiyorum. Sephora'nın son indiriminde aldığım bir fırçaydı, sanırım bu renkli saplılar artık üretilmeyecek, siyah saplıların da şekli biraz değişmiş. Yazı boyunca bahsettiğim fırçaların, ne kadarı bulunabilir durumda bilmiyorum ne yazık ki. Pembe fırçanın tam ismi, Natural Foundation 111. Eğer bulabilirseniz, bu da kesinlikle tavsiye ettiğim bir fırça.
Angled Brush 40,  Natural Foundation 111,   Cheeckbone Blush 51,  Mineral Powder 45

3. sıradaki allık fırçam, iki yöne eğimli küçük bir fırça. Benim gibi yüzünüz küçük, allık süreceğiniz bölge darsa bu fırça tam size göre. Muhtemelen gerçek kıl, yumuşacık bir fırça. Toz allık, kontur, aydınlatıcı ve göz altına pudra uygulamak için uygun. Tam ismi, Cheeckbone Blush 51.
4. fırçam, mineral pudra fırçası, yukarıda bahsetmiştim.

230 crease - 13 rounded crease - 235 cream shadow brush  - Smudge - Smudge - 61 lip brush

Gelelim göz grubuna, burada da çok sevdiğim fırçalarım olsa da gereksiz bulduklarım da var. İlk iki karıştırma fırçasını atlayalım. Mor fırça, şekil itibariyle oldukça farklı. Kısa kıllara sahip, yan kesitten dar, üst kesim olarak düz-küt bir karıştırma fırçası diyebiliriz. Esnek bir fırça değil, bu yüzden katlanma bölgesine yoğun olarak far uygulamaya uygun, hafifçe dağıtmak için bu fırçayı kullanabilirsiniz ya da alt kirpik dibine far uygulabilirsiniz. 235 numara cream shadow brush diye geçiyor. Henüz krem farla denemedim ama sert duruşlu olup esnemediği için bu amaçla da çok rahat kullanılabileceğini düşünüyorum. Ayrıca far bazı için de kullanabilirsiniz.
Morun sağındaki iki fırça, iki uçlu. Onlardan da aşağıda bahsedeceğim. Sondaki minik fırça ise aslında dudak fırçası ama alt kirpik dibine far sürmek ya da kalın eyeliner uygulamak için aldım. Biraz sert duruşlu bir fırça. 61 numara lip brush. Kısa saplı. 



237 blending brush - 230 crease - 13 rounded crease - 21 all over shadow

Gelelim en sevdiğim kısma :) Soldaki mor fırça, en büyük göz fırçalarımdan biri oldu. İndirimde biraz hasarlı olarak aldığım için pek sevmesem de yine farklı şekli ile kullanışlı bulduğum bir fırça. Yukarıda bahsettiğim cheekbone brush'ın küçük versiyonu gibi, iki ucu açılı, uzun kıllı pofidik bir fırça. Tek renk far uygulamak, aynı fırçanın yanlarını kullanarak da hafif bir gölge yapmak için kullanıyorum. Kaş altını aydınlatmak, kapatıcı uygulamak ya da kapatıcıyı sabitlemek için, aydınlatıcı vs için kullanılabilir. 237 blending brush kendisi. 
Hemen sağındaki mavi karıştırma fırçası ise ilk andan itibaren favorim oldu. Dar crease bölgesine sahipseniz ya da katlanma kırışığına geniş bir şekilde, geçiş farı uyguladıktan sonra, daha koyu bir renkle, ince bir hatla, belirginleştirmek isterseniz, bu fırça tam bu iş için.  İsmi 230 crease.
230 crease - 13 rounded crease
Diğer karıştırma fırçası ise kısa saplı, kılları hemen hemen aynı görünse de kesiti daha geniş ve kıllar daha kesik açılı bir kesime sahip. Yukarıda bahsettiğim gibi iki aşamalı olarak gölgelendirmek yapmak için çok uygun. Çok beyaz tenli olduğum için kahverengi bir farı direk uygulamaktansa bu fırça ile somon, sütlükahve
gibi renklerle crease bölgesine genişçe bir gölge geçişi yapıyorum. Oldukça yumuşak, farı çok homojen uygulayan bir fırça. 13 numara rounded crease.

Bottom up 237 blending brush - 230 crease - 13 rounded crease - 21 all over shadow

En sondaki fırça ise, düz geniş bir far fırçası. Tüm göz kapağına ya da sadece göz çukuruna kadar (lid) far uygulamak için başarılı bir fırça. Kısa saplı olması, yine kullanım kolaylığı sağlıyor. İsmi 21 all over shadow. İsmi üstünde :)


Gelelim ikili fırçalara. Üstteki sarı olan ikiliyi oldukça beğensem de mor olanı, hatta genel olarak bütün renklendirilmiş fırçaları almamanızı tavsiye ederim. Kıl özelliği olarak birebir Essence fırçalara benziyor. Çok sert, yıkadıkça boya akıyor. İki sene sonra yıkayın hala boya çıkmaya devam ediyor.
Her ikisi de sentetik fırçalar olmasına rağmen, sarı olan daha yumuşak ve esnek. Düz bir far fırçası ve kirpik dipleri için smudge brush'tan oluşuyor.
Alt kirpiklere far uygulamıyorsanız gereksiz bir fırça ama mutlaka deneyin derim. Alt kirpik olayı, kesinlikle makyajı tamamlıyor :)
Mor olanın eyeliner kısmını sevdim, oldukça ince. Smudge kısmı yuvarlak kesitli kısa kıllı bir karıştırma fırçası. Karıştırmaya pek uygun değil ama çok güzel krem far uyguluyor.
Olabildiğince detaylı ve kısa yazmaya çalıştım. Umarım faydalı olur.
Sevgiler

3 yorum:

  1. Sephora crease ve mineral brush 45 çok kullanışlı görünüyor Güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
  2. Bende de 21 ve 22 numaralı all over shadow fırçaları var ve kullanışlı gerçekten.Sende epey fırçası varmış Sephora'nın böyle detaylı yazman çok iyi olmuş eline sağlık :) Mineral powder brush ve karıştırma fırçalarında gözüm var bulursam bir bakayım.

    YanıtlaSil
  3. Çok yararlı bir yazı olmuş gerçekten. Banda beklerim :)
    www.makeuploverslife.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil