2 Ocak 2014 Perşembe

İlk Lila Kutu'm Hakkında Hissettiklerim :P


Herkese merhaba!
Biliyorum çoğunuz kutu işine sinirlisiniz ama ilk defa Lila Kutu "alabildiğim" için fikirlerimi paylaşmazsam olmazdı..

Öncelikle, yeni uygulanan sisteme kızanlar var ama öteki türlü de diğer insanlara, hiçbir zaman sıra gelmemişti. Muhtemelen kutu sayısı hiç arttırılmadı, biz de öylesine bekledik. Şimdi de yetişip alamamaktan şikayetçi herkes. En iyi ihtimalle 1000 kutu falan hazırlandığını düşünüyorum, başka türlü bu kadar hızlı tükenemez. Ya da sistem 20 dakikada falan otomatik kapanıyor :/

Daha da vahimi, artık iki ayda bir kutu gelecek. Peki neden bir avuç numune ya da seyahat boyuna bu kadar para ödüyoruz ve bu kadar erişilmez?? Yanıtı çok basit; kozmetik sektörü, bizi 3. dünya ülkesi barbarları olarak görüyor. Marka sayısı, yerel ve ithal dahil olmak üzere çok fazla değil, neyi ne fiyata sunarsan sesini çıkarmadan almak zorundalar..
Tester vermezsen ses etmezler, isterlerse yüzüne küfretmiş gibi bak, bırak kullanılmışı kullanılmamış ürünü bile geri alma... Vs vs sebeplerden dolayı ülkeye gönderilen numune sayısı az. E onun da bize gelene kadar, eşe dosta dağıtıldığını düşün.... Utanmasa, ürün fiyatına denk gelecek kadar kıymetleniyor.

Bir de daha önce başka bir "kutu" firmasıyla yaptığım görüşmeye göre, gümrükte bekleyen kabul görmeyen çok miktarda tester varmış. Detayını-gerçekliğini bilmiyorum ama bizim devlet, aslında hiç satılmayacak mallardan, kdv bile istemiş olabilir :)))

Lafı bu kadar uzattıktan sonra gelelim Lila Kutu'ya. Daha önce iki farklı firmadan almıştım. Biri bildiğiniz gibi "ne kadar saçmalasam da pahalı satsam" diyor, diğeri de bit kadar ve bozuk tester'lar yolladı sonunda da kapandı gitti...

İşbu sebeple, organik ürünleri, doğal yerli/yabancı markaları bulup getirdikleri için Lila Kutu'yu seviyorum. Kendisiyle sorunum ise şu; konuya yeni marka tanımak olarak bakıp, beğendiğimiz ürünün tam boyunu alacaksak, evet bunun için fiyatı en uygun kutu. Ama içinden bir iki ürünün tam boy çıktığını ve bunun da oje, gloss ya da gereksiz bir krem vs olduğunu düşünürsek, ucuz gibi görünen kutu aslında bir işe yaramıyor. Beğenilen ürünü alacaksanız da pek ucuz markalar değil çok şükür... Özet olarak, bu markalara verecek paranız varsa, buna benzer numuneler zaten siparişinizle birlikte hediye gelmeli diye düşünmekteyim...


Bu ay Lila Kutu almadan da böyle düşünüyordum ama hırs yaptım. Çok sevgili arkadaşımı diktim bilgisayar karşısına ve kutuyu kaptık. Birkaç ay düzgün gidince herkes almak istiyor ama gördüğünüz gibi bir istikrar yok.

Tam boy ürün; ekşi kokan bir gloss ve kulak temizleme köpüğü! ?? (Nyx gloss için portakal kokulu diyor, umarım öyledir, bozuk değildir.)

Organik shea butter güzel, tam boy fiyatı 29 lira alınabilir. Kutunun dibindeki azıcık ürünün neresi 25 ml onu anlamadım....
Orijinali 50 ml. Donup, katılaşan bir arkadaş olduğu için sıvı haldeki hacmini yazmışlar sanırım...
Ürünler hakkında çok konuşmayım her yerde yazıldı zaten. Kullanınca yazarım...

Kirpik kıvırıcı ve oje sürpriz ürünmüş?? Diğerlerini biliyor muyduk? "Kutuyu dolduramadık ürünü" olmuş bence o...

Şubat'ta yakalarsam yine alıp ikinci şans verebilirim. İki ayda ortaya ne çıkacak merak ettiğimden...

***

Bir de biliyorsunuz herhangi bir firma ile sponsorluğum yok ama millete deli gibi ürün yağdırıp, benim sorunumu bile çözmeyen bazı firmalara kin biriktiriyorum. 3 vakte kadar yazarım ;)

Blog çekilişimde son günler. Yakında 2 çekilişim daha olacak.
Bu ara öyle güzel insanlarla tanıştım ki... Destek olan herkese bin teşekkür!!

12 yorum:

  1. Lila kutuya bu nedenle merak sarmadım. Cilt ürünleri çok pahalı. Onu geçtim kendi cilt ürünlerim var bu nedenle iki kullanımlık numuneler işime yaramayacaktı. 20 TL'yi de içinden çıkan oje, gloss, saç spreyi vs. gibi ürünlerinde rengi, yapısı, bana uygunluğu kesin olmadığı için hiç girişmedim. Merak ve kutu heycanı yaşamak için alanlar var tabii ki. O kişilerin çoğuda sitede satılan çoğu ürünü kullananlar. Birde geçende twitterda bir arkadasımız kirpik kıvırıcının fotografını çekmişti kullanılmış gelmiş sanırım :/ Hep söylüyorum, talep çok olunca firmalar maalesef kendilerini bozuyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafı görmedim ama kirpik kıvırıcıyı deneyen ve denetenin zeka yapısını merak ettim :s

      Sil
  2. ben daha lila kutu alamadım :/
    vanilya club ile devam ediyorm
    http://nypdsena.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vanilya'yı ilk çıktığında ben de alıyordum 35 lira olunca daha saçma ürünler çıkmaya başladı sanki :/

      Sil
  3. ilk başından beri kutu olayına tepki gösterdim..yurtdışında çanta dolusu bedava dağıtılan testerları bize parayla satmak niye diye..sonra hem ürünlerinin çeşitliliği, hem de Ayşenur Hnm.'a olan sevgim ve güvenimden dolayı Lilakutu almaya başladım. Müşteri hizmetleri gerçekten iyi..Ancak bu kutu işinde uyguladıkları pazarlama stratejileri insanı sinir ediyor. Artık nasıl gaza geliyorsak hırs yapıp kutuyu almaya çalışıyorum,sonra kendime kızıyorum. Bu sene inşallah uygulayabilirsem bu gaza gelme konusunda ciddi adımlar atmayı düşünüyorum. Ayrıca firmaların 3-5 ikiz-bloggera ürün yağdırıp parasıyla alışveriş yapmaya çalışanları takmaması konusunda ne gerekiyorsa yapmaya kararlıyım, iş çığrından çıktı çünkü.Firmalar artık PR temsilcileriyle bazı bloggerların sözde kankalığına dayalı stratejilerini gözden geçirsinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sözde "kanka"lardan herkes nefret ediyor. Bloglarını bile okumak istemiyorum artık. Tavsiye ettikleri ürünü ise asla almam. Ve hepimiz biliyoruz ki hiçbirinin gece rutininde avon bilmem ne soluşıns serisi yok :))) Firmalar bu tutumda ısrarcı oldukça daha çok müşteri kaybediyorlar farkında değiller .s

      Sil
    2. ahahah işte Seçilim özüne döndü :) evet birilerinin evlerine sokmayacakları markaları reklam uğruna baştacı gibi göstermeleri çokhoş (da biz yemiyoruz artık)

      Sil
  4. İlk zamanlar sistematikken çok ilgimi çekiyordu çünkü o zaman çok daha güzel ürünler çıkıyordu, şimdi aylığa dönünce 2 ay aldım ben de merakımdan ancak bu ay almadım çünkü çok saçmaladılar. Bütün yazdıklarına kelimesi kelimesine katılıyorum, Türkiye'de ki durum çok vahim. Bir daha da almayacağım kutu, 2 ayda 1 bile olsa bana göre güzel çıkmayacak..

    YanıtlaSil
  5. Yine harika bir konuya parmak basmışsın canım :)
    Bence insana değer verilmemenin en güzel örneğini sunuyorlar mor kutularıyla.
    Bir kaç tester uyduruktan ama içeriği muhteşem temiz ürünleriyle kandırmaktan başka bir şey değil.
    Bir ara çok hevesliydim geçen ay da sınırlı sayıda! çıkan kutuyu azmedip aldım. Yazmaya bile gerek duymadım! boşu boşuna alınmış oldu o 20 lirayla rossmann ı eve getirirdim :))
    Bazı bloggerler dediğin gibi ticari ilişkileriyle ortalığı bir güzel sömürüyor. Sonra vayy efendim çok güzell vayy efendim hep bunu kullanıyorum hee hee bizde yedik. Kimbilir nereye attın!
    böyle tipler yüzünden firmalarda hangisi daha yalaka hangisi daha pohpohluyorsa onun peşinde koşuyor. Sana bana gönderseler ya bak neler oluyor.
    Tester olayı zaten başlı başına komik amacını sağmış durumda..

    YanıtlaSil
  6. Ben kendi kendime kızıyordum sen dile getirmişsin :) Çok da güzel yapmışsın. Yazdığın her cümleye katılıyorum. İnsanları yarış atı gibi koşturmanın, marka değerini arttırdığını düşünmüyorlardır inşallah.

    YanıtlaSil
  7. Onca yazıdan çıkarabildiğim tek sonuç, ben de o " güzel insan" lardan biriyim :)

    Haaaa lila kutu mu? Kimin umrunda! :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anatemam hedefine kavuşmuş o zaman :)
      Sen de benim için blogda yazılan tüm cicilerden daha değerlisin ♡

      Sil