3 Temmuz 2013 Çarşamba

İlk İzlenim: Dove Saç Dökülmelerine Karşı Onarıcı Çözümler

"Saç dökülmelerine Dove ile son verelim mi?" şeklinde bir mail aldığımda çok sevindim çünkü saç dökülmesi sorunu, eşittir ben demektir.. Yazlıkta olduğum için bana bir iki gün daha geç ulaştı, ben de hazır yazmakta gecikmişken, kullandıktan sonra fikirlerimi paylaşmak istedim. Çünkü serinin en önemli iddiası, ilk kullanımdan itibaren dipten dökülmeler ve koparak dökülmelere karşı koruma vaaddetmesi. Bu yüzden, ilk izlenim yazısı hazırlamak istedim..

Diğer bloglarda da görebileceğiniz gibi çok şık bir sunum kutusu hazırlanmış. İçinden çıkan minik yastığı bile kullanacak bir yer buldum :) Setin içinde şampuan, saç kremi, maske ve yoğun bakım serumları yer alıyor. Normalde krem kullandığımda maske kullanmıyorum ama tüm seriyi aynı anda denedim. Öncelikle şunu söylemeliyim saç tellerim ince, saç uçlarım kuru ve kronik dökülmem var ve bu dökülmelerin büyük kısmı saçlarımı yıkama-kremleme vs aşamasında gerçekleşiyor, haliyle uzun vadede bir sonucun dışında, ilk yıkamadan etkisinin görüleceğini vaaddetmek bence oldukça iddialı.. Ve hemen söyleyeyim gerçekten bunu başardı.. Benim için ilk yıkamada, 2 tel dökülme mucize olurdu ama 15-20 tel ile kurtardım :)
Yapı olarak bahsedecek olursam, diğer dökülme şampuanlarının aksine oldukça yoğun kremsi yapıda bir şampuan üretilmiş, sırf bu yüzden bile ağır gelip dökülme yapacağını düşünmüştüm. 2 yıkama yaptım ve saç diplerimi kurutmadan oldukça iyi bir temizleme sağladı.. Her zamanki avuç avuç saç dökülmesinden eser yoktu 3-5 tel döküldü.. Ve çoğu şampuandan sonra yaşadığım saç derimdeki tahriş sorununu da yaşamadım.. (Hassasiyetten ölmeme ramak var..)
Şampuan SLS, dimethicone ve peg türevleri içermese belki daha iyi olurdu ama bunlar da hayatın acı gerçekleri oldu artık.. Açıkçası doğal olduğu iddia edilen ve sls içermeyen birçok şampuanı kullandım ya temizlemiyor, ya kurutuyor ya da saçlarınızı keçe gibi yapıyor.. Dengeyi kurmak çok zor. 
İnce düşünülmüş bir diğer ayrıntı ise şampuan ve saç kremi, benzer ambalajlara sahip olmasına rağmen birinin kapağı aşağıdan, diğeri yukarıdan açılıyor, dolayısıyla hangisinin hangisi olduğunu aklınızda tutabilirseniz, banyoda okuma zahmetine girmeye gerek yok :)
Saç maskesini biraz yanlış kullanmışım, saçın tümünde masaj yaparak kullanılabilir demesine rağmen alışkanlık üzre sadece saç uçlarında kullandım, diplerde de deneyeceğim tabii ki.. Krem de maske de saçta ağırlaşmaya neden olmadan saç uçlarımı nemlendirdi..

Bu üç ürünü kullanıp saçlarımı taramadan kurumasını bekledim oldukça temiz ve yumuşaktı saçlarım. Bu haliyle tarama ihtiyacı bile duymadım. Fakat saçlar kuruyken kullanılması gereken yoğun bakım serumu, benim için tek hayal kırıklığı oldu.. Diğer serumların aksine sıvı yapılı değil, biraz katı jel yapıda. Kullanıma hazır olması , ürünü sıkmak için ayrıca bir damlalık takmak gerekmemesi falan güzel bir tasarım ama ya üründe bir sorun var ya da ben fazla kullandım çünkü kalıntı bırakmayacağını iddia etse de malesef saç diplerim yapış yapış oldu.. Daha sık saçlarınız varsa, ben de olduğu gibi birbirine yapıştırmayacaktır saçları. Ama yine de evde olduğum sürece bitene kadar kullanıp, denemeye devam edeceğim..

Özetle, uzun süreli etkisini görsem de görmesem de en azından banyodaki dökülmelerimi azalttığı için kesinlikle tercih etmeye devam edebileceğim bir seri oldu..

Deneme şansı sundukları için firmaya çok teşekkür ederim.. 

**Basın ürünüdür! 
Söylememe gerek yok ama tarafsız fikirlerimdir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder