22 Kasım 2012 Perşembe

Ev Yapımı Makyaj Sabitleyici

 Eveeettt az önce itibari ile ev yapımı Fix+ çakmasını ben de yapmış bulunuyorum :) Makyaj sabitlemekten ziyade gün içinde tonik ya da nemlendirici kullanmaya üşendiğimde cildimi beslemek için kullanmayı düşünerek hazırladım. Yabancı bloglardaki tarifler çok farklıydı, orijinal Fix+ içeriğine yakın olması için salatalık suyu eklemişler, e vitamini kapsülü de koyabilirsiniz. Lavanta ve limon yağından bahsedilmiş, ben evde limon yağı olduğu için bunu kullandım, karma ve yağlı ciltler için meyve asidi çok faydalı. Lavantanın da antibakteriyel özelliği var. Ayrıca aknelerin üzerine kullandığım Oriflame'in biberiye ve çay ağacı özlü yağından da damlattım..
 Gelelim ölçüye.. Aldığım gliserinin üzerinde sadece gramı yazıyordu, ben de önce gliserini şişeye döküp  sonra yine gliserinin şişesini kullanarak 2 ölçü gül suyu ekledim. Suyun kararı biraz karışık, diğer bloglarda 8 ölçü suya kadar tarif gördüm.. Limonun kokusu baskın olduğu ve karışım bana biraz yapış yapış geldiği için bir ölçü daha gül suyu ekledim ama hala biraz seyreltmeyi düşünüyorum.. Bire iki ölçüyle başlayıp iyice çalkalayıp kendinize göre bir ürün hazırlamanızı tavsiye ederim.. Makyaj sabitlemek için kullanacaksanız iki ölçü gül suyu uygun.

Gördüğünüz gibi çalkalandıktan sonra bulanık bir görüntüsü var, bu benim kullandığım yağlardan dolayı olabilir. Gliserinin yoğun bir yapısı var, kullanımdan önce de çalkalamanızı öneririm. Ve çok yakından sıkmayın, yağ kullandıysanız hatta kullanmadıysanız da gözlerinizi kapatarak sıkın :)

*Dünyanın her yerindeki tag'leri ve formatları kullanarak yazı yazıp, video çeken bazı kişiler "ay benim fikrimi çalmış, ayy benim yazımın aynısını yazmış" triplerindeler... Çekiliş düzenleyip daha fazla kişiye hitap edince çok önemli bir kimse olmuyorsunuz, sizin okuyabildiğiniz kadar başkaları da İngilizce yayın okuyabiliyor, başkalarının da kafası çalışıyor. Bu sebeple belirtmek isterim bu yazıda bahsi geçen ürünler tamamen yabancı bloggerların hayal ürünüdür :)) 

6 yorum:

  1. Eneeee, yag da katinca nasil oluyor ki acabaaaa? Benimki sirf gulsuyu ve gliserin. Sprey bir urun oldugu icin, ben yag eklemeye cesaret edemem sanirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullandığım yağlar hafif yağlar canım :) Mesela kayısı ve buğday yağım da var gayet nemlendiriciler ama daha yoğun olduğu için eklemedim. İlk şişeyi doldurduğumda zaten en altta gliserin, sonra su, sonra yağlar şeklinde sıralandılar :D Kullandıkça çalkalamak gerekecek sanırım.
      Biraz yapış yapışlık var acaba yağlardan mı ya da yakından sıktım :s seninki öyle mi?

      Sil
  2. Benimki yapismiyor, yaglardan sanirim...

    YanıtlaSil
  3. Gliserini nerden aldınız.Ben aylardır arıyorum bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi eczaneye sorsam o ne dedıler :( nerden bulucam bılmıyorum.

      Sil